Każdy odcinek przedstawia konkretny problem. Poruszane zagadanie wyjaśniane są na przykładach i historiach specjalistów z firmy Connecto. Opowiadają oni o pracy z klientami od analizy przedwdrożeniowej po wsparcie w obsłudze gotowego już rozwiązania.
Dlaczego praca na systemie informatycznym powinna być przyjemnością? Jakie procesy biznesowe powinien obsługiwać system i czy na pewno wszystkie? Kto kogo powinien prowadzić za rękę podczas wdrażania? Co to są systemy zamknięte, systemy otwarte i systemy, które można kastomizować? Z jakiego powodu warto bardziej skupić się na celach, jakie ma spełnić system informatyczny, niż na jego funkcjach?
Zapotrzebowanie na system zazwyczaj rodzi się dynamicznie. W firmie pojawia się jakieś wyzwanie, trzeba coś uprościć albo coś ma pójść lepiej. Jaki jednak ma być to system? Które procesy ma obejmować? O tym decyduje analiza przedwdrożeniowa. To ona daje kluczowe odpowiedzi – co powinien robić system, w jaki sposób ma to robić i kto będzie ten system użytkował. Bywa bowiem tak, że cele użytkowników są zupełnie inne od celów zarządu.
Brak jasno określonych celów jakie ma spełniać system, brak zdefiniowanych procesów biznesowych, niewystarczające zasoby ludzkie i techniczne – to tylko niektóre z problemów pojawiających się podczas prac wdrożeniowych. Jak ich uniknąć? Na czym się skupić? Dlaczego nie należy pomijać pracowników? W czym pomagają „kryteria akceptacji”? I co jest największym zagrożeniem dla systemu? I czy naprawdę wymagania potrafią pełzać?
ERP to system bazodanowy, który pomaga kompleksowo zarządzać przedsiębiorstwem. Pozwala na wprowadzanie danych firmowych w różnych obszarach – i tak naprawdę sprowadza je do jednego obszaru. Panuje przekonanie, że związek z ERPem jest związkiem na lata. Jak małżeństwo – tylko tu nie ma wiary w to, że wybranka da się zmienić. ERPy to wybrankowie niezwykle stabilni… i rozwojowi. Dlaczego? I jak ich idealnie dopasować pod wymagania?
Czym różni się wdrożenie zwinne od wdrożenia kaskadowego? Dlaczego w obu metodykach wdrażania ważny jest kontakt z klientem? Co jest ważniejsze – budżet, zakres i harmonogram prac czy może funkcjonalności? Kiedy klient zaczyna pracę na systemie, a ile trwa praca nad przygotowaniem systemu pod jego wymagania? I co zrobić, jeżeli wizje i wymagania nie są zbyt precyzyjne?
Co to znaczy, że system informatyczny jest elastyczny? A co znaczy, że wdrożenie systemu odbywa się w elastyczny sposób? Na czym polegają różnice? Co to jest podejście przyrostowe i czym różni się od iteracyjnego? Dlaczego warto je połączyć? Z jakiego powodu w metodzie zwinnej najważniejsze są funkcjonalności systemu, który powstaje? I dlaczego to właśnie klient decyduje co rozwija, co pomija i kiedy kończy?
Skontaktuj się z nami już teraz! Z chęcią podejmiemy się tematu z zakresu systemów informatycznych. Nasi specjaliści odpowiedzą na pytania, które dotyczą rozwiązań klasy ERP czy DMS.