CRM dla deweloperów
W branży deweloperskiej ogromne znaczenie ma kontakt z klientem. Z tego względu warto zainwestować w narzędzie, które ułatwia nie tylko wewnętrzną, ale też zewnętrzną komunikację w firmie. Rozbudowana platforma pozwala bardziej świadomie zarządzać działalnością, przez co przyczynia się do jej rozwoju. Wyjaśniamy, jak właściwie działa CRM dla deweloperów i dlaczego warto z niego korzystać!
CRM dla deweloperów
CRM dla deweloperów to system przeznaczony do zarządzania relacjami z klientami (z ang. Customer Relationship Management). Dzięki niemu można usprawnić komunikację z odbiorcami usług.
Odpowiednio dobrany zestaw narzędzi m.in. daje łatwy dostęp do najważniejszych danych (stanowi bazę danych klientów i inwestycji), pomaga szybko i bezpiecznie przekazywać najważniejsze dokumenty (elektroniczny obieg dokumentów, np. faktur, umów, zapytań ofertowych) oraz przypomina o spotkaniach/ważnych mailach lub telefonach. Do tego usprawnia i automatyzuje wiele formalności.
Platforma CRM dla deweloperów stanowi ogromne wsparcie procesów biznesowych – z jej pomocą można przeprowadzić całą procedurę sprzedaży, od działań marketingowych, aż po podpisanie umowy i odbiór. Pozwala planować, a następnie realizować rozmaite działania we współpracy z pracownikami, a także generalnymi wykonawcami/podwykonawcami.
System CRM dla deweloperów
System CRM dla deweloperów składa się z modułów, które są odpowiedzialne za m.in.:
- obsługę klienta (w tym także posprzedażową),
- planowanie i realizację inwestycji,
- sprzedaż nieruchomości,
- wynajem lokali,
- zarządzanie firmą (m.in. dysponowanie zadań pracownikom, harmonogramy prac, budżety.)
Nowoczesne platformy są rozbudowane o dodatkowe narzędzia, działające na zasadzie systemów DMS (ang. Data Management System), ERP (ang. Enterprise Resources Planning) czy BI (ang. Business Intelligence). W ten sposób zyskuje się system, z którego mogą korzystać reprezentanci wszystkich działów w firmie – od marketingu, przez księgowość, aż po wykonawców. Ponieważ wszystkie dane i funkcje są dostępne w ramach jednej platformy, codzienne zadania mogą być realizowane szybciej i łatwiej. W ten sposób można bardziej wydajnie prowadzić działalność, a stały nadzór pozwala wyłapywać nieprawidłowości oraz odkrywać potencjał na rozwój.
CRM w branży budowlanej
CRM w branży budowlanej to podstawa. Przedsiębiorcy każdego dnia mają kontakt z klientami, a także wykonawcami/podwykonawcami, inwestorami, partnerami biznesowymi oraz pracownikami z różnych działów. Dobra organizacja pozwala zapanować nad wszystkimi aspektami, by móc wypracowywać ustalone cele biznesowe i działać zgodnie z założoną strategią.
Wybierając oprogramowanie dla budownictwa warto zdecydować się na rozwiązanie, które można dostosować do swoich oczekiwań. Każda firma jest inna, dlatego uniwersalne narzędzia nie zawsze się sprawdzają. Personalizowana, elastyczna platforma dostosowuje się do faktycznego zapotrzebowania, przez co zawsze jest funkcjonalna i opłacalna.
Wdrożeniem CRM w branży budowlanej powinien zająć się zespół specjalistów. Na podstawie wnikliwej analizy dobierze odpowiednie moduły, a następnie przejdzie do implementacji programu i przenoszenia danych. Wtedy ma się pewność, że cały proces odbędzie się względnie szybko – bez ryzyka opóźnień, utraty cennych dokumentów i innych utrudnień.
Chciałbyś wdrożyć w swoim przedsiębiorstwie CRM dla deweloperów? Zapytaj o rozwiązanie Neon Connecto. Zadzwoń 32 263 00 00 lub wypełnij formularz kontaktowy.